hamburger icon
age ajans mini logo
Destek Merkezi
Konu başlıklarına göre aradığınız yardım içeriğini bulabilir yada o konu hakkında belirli kelimeleri arayarak yardıma ulaşabilirsiniz.

Ayarlar > Mağaza Ayarlarında yapacağınız düzenlemeler genel olarak temel ayarlamaların yapılacağı alandır. 

  • Genel Ayarlar, Logo Ayarları, İletişim Bilgileri, Sipariş Ayarları, Ürün Ayarları, Müşteri Ayarları, Hızlı Satış Ayarları, Hızlı Ödeme Ayarları, B2B Ayarları, B2B XML Ayarları, Güvenlik Ayarları, Bakım Modu menüleri içerisinden düzenlemeler sağlayabilirsiniz.

Genel Ayarlar : Şirketinizin ünvanı, vergi dairesi, vergi numarası gibi alanları doldurmanız gerekir.

Varsayılan SEO Bilgileri : SEO Başlığı, SEO Açıklaması, SEO Anahtar Kelimeleri alanı Sitenizin Google tarafında domain ismi olarak aratıldığında seo değerlerinin görüntüleneceği alandır.

Logo Ayarları: Masaüstü Logo, Mobil Logo, E-Posta Logosu, Varsayılan Görsel (Görseli olmayan içerikler için varsayılan görsel) eklemeleri yapacağınız alandır.

İletişim Bilgileri: Buraya gireceğiniz bilgilerin doğru ve eksiksiz olmasına özen gösteriniz.Yanlış girdiğiniz bir bilgi müşterileriniz tarafından yanlış sonuçlanabilir.

Sipariş Ayarları: Hediye Paketi ve fiyat düzenlemeleri, Hediye Çeki kullanımı, Minimum Sipariş Tutarı vb belirleyebileceğiniz, Sepet adımı ve Sipariş ayarlarının olduğu düzenleyebileceğiniz alandır.

Ürün Ayarları: Stokta Olmayan Yayından Kaldırılsın, Stokta Olan Ürünler Yayınlansın, Fiyat Yuvarlama, Resimsiz Ürünler Yayından Kaldırılsın, Site İçi Gelişmiş Arama, Search alanında iyileştirme yapacağınız ve benzeri işlemlerin düzenlemelerini yapacağınız alandır.

Müşteri Ayarları: Siteye Sadece Üyeler Erişebilsin veya sitenize İki Adımlı Doğrulama - Two Factor Authentication (2FA) ayarlamalarını aktif edeceğiniz alandır.

Güvenlik Ayarları: Bu alanda her satıra 1 IP Adresi yazacak şekilde IP engellemesi sağlayabilirsiniz.

Bakım Modu: Sitenizi Bakım Moduna alabileceğiniz veya siteye sadece Yöneticilerin giriş yapabileceği şeklinde düzenleme yapabileceğiniz alandır.

Ekstra olarak Mağaza Ayarlarında bulunan Hızlı Satış Ayarları, Hızlı Ödeme Ayarları, B2B Ayarları, B2B XML Ayarları, tablarından düzenleme yapacağınız seçenekler mevcuttur.

Web sitenizde yapılacak bakım veya güncellemeler için ziyaretçilerin sitenizi görmesini istemiyorsanız, "Ayarlar > Mağaza Ayarları > "Bakım Modu" seçeneğini kullanarak sitenizi geçici olarak kapatma seçeneğini seçebilirsiniz.

Bakım Modu etkinleştirildiğinde, ziyaretçilere belirlediğiniz özel bir mesaj gösterilir. Ancak, site yöneticisi olarak giriş yaptığınızda, sitenin nasıl göründüğünü kontrol etmek isterseniz, "Yönetici Siteye Erişebilsin" seçeneğini etkinleştirerek bu özelliği kullanabilirsiniz.

Ziyaretçilere bakım süresince hangi bilgilendirme mesajının gösterilmesini istediğinizi "Açıklama" bölümüne yazabilirsiniz.

Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama alanından  "Arama Motorları" alanından doğrulama kayıtlarını gerçekleştirebileceğiniz alandır.

Web sitenizin Google arama motorunda daha hızlı indexlenebilmesi için ve bundan sonra gireceğiniz ürünleri daha hızlı algılayabilmesi için yapmanız gereken işlemdir. Aşağıdaki resimlere bakarak adım adım kolay bir şekilde işlemi gerçekleştirebilirsiniz. İşlemi gerçekleştirebilmeniz için bir Gmail hesabına sahip olmanız gerekmektedir.

 

https://search.google.com/search-console/about  linkine tıklayarak sayfayı açınız.

Sayfa üzerinde "Şimdi Başla" butonuna basarak doğrulama alanına erişebilirsiniz.

 

Karşınıza çıkan pop-up'ta sitenizin adresini yazın ve sonrasında "Devam" Butonuna tıklayınız.

Devam dedikten sonra açılan ekranda "Diğer Doğrulama Yöntemleri" Sekmesine tıklayıp HTML etiketi olarak seçtikten sonra alt tarafta çıkan meta name= conten" resimde gösterilen kod" sadece tırnak içerisindeki content kodunu kopyalıyorsunuz.

Yönetim panelinizden Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama menüsü içerisinden Arama Motorları alanından "Google Doğrulama Kodu" alanına yapıştırıp  butonuna basabilirsiniz. 

Sonrasında Google Web Yöneticisi Araçları paneline geri dönerek sayfanın en altına inerek "Doğrula" butonuna basarak doğrulama işlemini tamamlayabilirsiniz.

 

 

Yandex Arama Motoru için Doğrulama İşlemleri

Yandex: Yandex arama motoruna sitenizi kayıt etmek için aşağıdaki örnek görselleri inceleyebilirsiniz.

Yandex e-posta hesabı açmanız gerekmektedir. Sonrasında aşağıdaki adımları takip ederek kaydınızı kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

https://webmaster.yandex.com/ adresine giriş yapınız daha sonrasında çıkan ekranda "Log In" butonuna basıp hesabınız ile giriş yapınız

Giriş işlemini yaptıktan sonra ilk sırada "Log In" olarak gelen buton "Go" olarak değişecektir; 

"Go" Butonuna basarak karşınıza gelen sayfada "Add Site" butonuna basınız.

Butona basıp ilerledikten sonra site adresinizi yazın ve "Add" butonuna tıklayınız.

Açılan sayfada meta tag kısmında bulunan sadece işaretlenen ve "Tırnak içindeki contend" kodunu kopyalayın

Yönetim panelinizden Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama menüsü içerisinden Arama Motorları alanından "Yandex Doğrulama Kodu" alanına yapıştırıp  butonuna basabilirsiniz. 

Kodu panele ekleyip  butonuna bastıktan sonra yandex tarafına gelip "Check" butonuna tıklayıp daha sonrasında işlemleri tamamlamış oluyorsunuz.

Bing Doğrulama Kodu; Bing Web Uzmanı alanındaki yönergeleri takip edebilirsiniz. Doğrulama kodunu yine Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama alanında yer alan ilgili yere eklemeniz yeterlidir.

Alexa Doğrulama Kodu ;Alexa.com 'daki yönergeleri takip edebilirsiniz.

Doğrulama kodunu Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama alanında yer alan ilgili yere eklemeniz yeterlidir.

Pinterest Doğrulama Kodu; Pinterest yardım sayfasındaki yönetgeleri takip edebilirsiniz.

Doğrulama kodunu Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama alanında yer alan ilgili yere eklemeniz yeterlidir.

E-Fatura Ayarlama
  • Adım 1: "Ayarlar > Yazdırma Etiketleri > Fatura / Fiş Tasarımları" yolunu izleyerek ana sayfaya erişin.
  • Adım 2: "e-Fatura Şablonu"nu seçin ve yeni ekranda şablonunuzu özelleştirin.

Fatura Şablon Ayarlama
  • Adım 1: "Ayarlar > Yazdırma Etiketleri >  Fatura Şablonu"
  • Adım 2: "Kağıt Örneği"nden verilen fatura şablonunuzu yükleyin. Boyut, düzen ve kopyalama yönergelerini izleyerek şablonunuzu ayarlayın.
  • Adım 3: "Şablon Tasarlama Aracı" sekmesini kullanarak, faturanızın üzerine eklemek istediğiniz veri alanlarını seçin ve konumlandırın.

Fiş Şablon Ayarlama
  • Adım 1: "Ayarlar > Yazdırma Etiketleri > Fiş Şablonu"
  • Adım 2: Gerekli ayarları "Kağıt Örneği", "Kağıt Ebatı", "Kağıt Düzeni" gibi seçeneklerle yapın.
  • Adım 3: Şablonunuzu "Şablon Tasarlama Aracı" aracılığıyla kişiselleştirin.

Kargo Şablon Ayarlama
  • Adım 1: "Ayarlar > Yazdırma Etiketleri > Kargo Fişi Şablonu"
  • Adım 2: Matbaadan alınan kargo şablonunu "Kağıt Örneği"nden yükleyin ve ilgili ayarları yapın.
  • Adım 3: "Şablon Tasarlama Aracı" ile kargo şablonunu özelleştirin.

Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama menüsünün içerisinden "Robot.txt" alanından düzenleme sağlayabilirsiniz.

Robots.txt dosyası sitenin ana dizininde bulunan Google botları tarafından ziyret edildiğinde sitenize ilk uğradıkları alandır. Standart olarak sitenizdeki admin paneli linkleri gibi urllerin indekslenmeyecektir. Siteniz içinde yer alan ve indexlenmemesini istediğiniz farklı urlleri de bu alandan ekleyebilirsiniz. www.siteadresi.com/robots.txt yazdığınızda sitenizin robots.txt sayfasını görebilirsiniz.

Robot. txt kuralları için  >>https://support.google.com/webmasters/answer/6062596?hl=tr&ref_topic=6061961  inceleyebilirsiniz.

Yönergelerin büyük/küçük harf duyarlı olduğunu unutmayın.

Bütün robotların, site üzerindeki bütün dosyaları tarayabileceğine izin veren örnek; " * " yıldız işareti istisnasız tüm robotları indeksleme yapabileceğini gösterir.

  • User-agent: *
    Disallow:

Bütün robotların, site üzerindeki hiçbir dosyayı taramaması istenen örnek;

  • User-agent: *
    Disallow: /

Bütün robotlar, site üzerindeki aşağıdaki 4 klasörün içeriğini indekslememeli;

  • User-agent: *
    Disallow: /cgi-bin/
    Disallow: /images/
    Disallow: /tmp/
    Disallow: /private/

İsmi verilen robot, site üzerindeki ismi verilen klasörün içeriğini indekslememeli;

  • User-agent: BadBot # 'BadBot' kelimesi ilgili botun adı ile değiştirilir.
    Disallow: /private/

Bütün robotlar, site üzerindeki aşağıdaki dosyayı indekslememeli; O klasördeki diğer bütün dosyalar ve sayfalar taratılır.

  • User-agent: *
    Disallow: /directory/file.html

a harfi ile başlayan içerikleri engelleme

  • User-agent: *
    Disallow: /a
    #Bu kullanımda siteadi.com/a içeriğinin yanı sıra a harfi ile başlayan siteadi.com/about içeriği de engellenmiş olur. Bu yüzden engellemeyi kullanırken lütfen dikkatli olalım.
    

Engelle...

Örnek

Sitenin tamamı; düz eğik çizgi ile (/):

Disallow: /

Bir dizin ve içeriği; dizin adından sonra düz eğik çizgi ekleyerek:

Disallow: /sample-directory/

Bir web sayfası; eğik çizgiden sonra sayfayı listeleyerek:

Disallow: /private_file.html

Google Görseller'den belirli bir resim:

User-agent: Googlebot-Image

Disallow: /images/dogs.jpg

Google Görseller'den sitenizdeki tüm resimler:

User-agent: Googlebot-Image

Disallow: /

Belirli türdeki dosyalar (örneğin, .gif):

User-agent: Googlebot

Disallow: /*.gif$

Sitenizdeki sayfalar; ancak bu sayfalarda AdSense reklamları gösterilir, Mediapartners-Google dışındaki web tarayıcılarına izin verilmez. Bu uygulama sayfalarınızı arama sonuçlarından gizler, ancak Mediapartners-Google web tarayıcısı sitenizin ziyaretçilerine hangi reklamların görüntüleneceğine karar vermek üzere sayfaları analiz etmeye devam eder.

User-agent: *

Disallow: /

User-agent: Mediapartners-Google

Allow: /

 

 

Tasarım > Sitemap alanından sitenizde bulunan Sitemap Adresi kısmından adrese ulaşabilirsiniz.

Site haritalarınızı Google'a Google Search Console üzerinden eklemeniz için hesabınız olması gerekiyor ve site doğrulaması yapmanız gerekmektedir.

Google’a Site Haritası Nasıl Gönderilir?

Google Search Console tarafında yapmanız gerekenler
Site haritalarınızı Google’a Google Search Console ile gönderebilirsiniz. Bunun için bir Google Search Console hesabınızın olması gerekmektedir. Google’a site haritanızı gönderdiğinizde Google botları mevcut ve yeni gireceğiniz içerikleri indeksleyecektir.

  • 1. Google Search Console mülkünde yer alan web sitesine giriş yapma
  • 2. Sol menüde yer alan tarama sekmesine tıklama, site haritaları bölümüne geçme
  • 3. Sağ üst menüden site haritası ekle butonuna basma
  • 4. Site haritası uzantısını girme ve sitemap gönderme

 

Yandex’e Site Haritası Nasıl Gönderilir?

Google kadar Yandex de sıkça kullanılan bir arama motorudur ve sitemap gönderme işlemi web sitesi olanlar için merak edilmektedir. 


Yandex tarafında yapmanız gerekenler

  • 1. Yandex hesabına giriş yapma
  • 2. Yandex web yöneticisi araçlarına gitme
  • 3. Artı işareti (+) öğesini seçme ve web sitesinin URL’sini girme
  • 4. Ekle sekmesini seçerek doğrulama kodunu kopyalama
  • 5. Kontrol et seçeneğine tıklama
  • 6. Site haritasının gönderilmesi

 

Bing’e Site Haritası Nasıl Gönderilir?
 

Bing tarafında yapmanız gerekenler

  • 1. Microsoft hesabınıza giriş yapma
  • 2. Bing web yöneticisi aracına girme
  • 3. Web site URL’sini girme
  • 4. Site haritasına girme
  • 5. Site trafiği en yüksek olduğunda varsayılanı seçme
  • 6. Ekle sekmesini seçme
  • 7. Seçeneklerden meta etiketini seçerek kodun kopyalanmadı ve alana eklenmesi
  • 8. Doğrula butonuna basılarak sitenin doğrulanması

 

Sitemap, arama motorlarının sitenizi taranması ve dizinlere eklemesi için tüm sayfalarınızın yer aldığı yapılandırılmış bir XML dosyasıdır.

Arama motorlarına site haritanızı ekleyerek sitenizin daha hızlı tanınması ve indexlenmesini sağlayabilirsiniz.

 

Sitemap Nedir?

  • Sitemap arama motoru botları ve tarayıcılar özelinde web sitelerinin daha iyi anlaşılması ve sayfaların dizine eklenmesi için oluşturulmuş sayfalardan ibarettir. Sitemap, bir diğer deyişle arama motoru botlarına web sitenizin taranmasını ve dizine eklemesini mutlaka istediğiniz sayfalarının yer aldığı yapılandırılmış bir listeden ibarettir.
  • Site Haritaları, sitenizde başka türlü bulamayacağımız sayfaları Google'a bildirmenin bir yoludur. En basit ifade ile, bir XML Site Haritası (genellikle Site Haritası olarak adlandırılır, ilk harfleri büyük S ve H olur),web sitenizdeki sayfaların bir listesidir.
  • Sitemap, GoogleBot gibi siteye uğrayan botların, siteyi daha iyi bir biçimde indexlemesi için rehberlik eden bir dosyadır. Türkçe'de  Site Haritası anlamını taşır. Dosyanın uzantısı, .xml'dir. Arama motorlarının indexleme hızında sitemap'ın etkisi büyüktür. Siteyi ziyaret eden botlar, sitemap dosyasının sayesinde, hangi sayfanın ne sıklıkla, en son ne zaman güncellendiğini ve webmaster tarafından belirlenen, hangi sayfanın ne kadar önemi olduğunu tespit eder.

Sitemap Ne İşe Yarar?

  • Sitemap ile içeriğinizi arama motorlarına daha hızlı tanıtabilirsiniz ve daha hızlı indexlenmesine yardımcı olabilirsiniz. Yani hem sizin hem Google’ın işini kolaylaştırmış olursunuz.
  • Bir diğer faydası arama motoru botlarının web sitenizin yapısını anlamasına, hangi sayfaların taranacağını, göreceli önemini ve en son ne zaman güncellendiğini bilmelerine yardımcı olmak için yararlı bir yol olmasıdır.

 

Sitemap’in Faydaları Nelerdir?

  • Çok Daha Hızlı İndex : Google, Yandex vb gibi arama motorları sayfalarınız hakkında çok daha hızlı şekilde bilgi sahibi olabilirler, bu nedenle dizinleme işlemi ve web sitesinin arama sonuçlarında görüntülenmesinde faydalı bir yol olarak kullanılabilir.
  • Derin Sayfaların Kolay Indexlenmesi: Arama motorlarının sitenizin daha derinlerin yer alan alt sayfalarını çok daha çabuk şekilde bulmasına yardımcı olabilir.
  • Dizine Eklenen Sayfaların İzlenebilmesi: Google Search Console’a eklenen sitemap ile URL takibi ve olası sorunların tespiti kolaylaşmış olacak. Sayfaların 3xx,4xx,5xx gibi durumlarını hızlı bir şekilde takip edebilirsiniz.

Google Analytics

 

Google Analytics servisiyle e-ticaret sitenize gelen ziyaretçilerin istatistiklerini görüntüleyebilir, davranışlarını inceleyebilirsiniz.

 

Ayarlar > Google Analytics alanından İzleme Kimliği alanını doldurabilirsiniz.

1 . https://google.com/analytics adresine gidin.

2. Sağ üst tarafta bulunan  "Sign in to Analytics" butonuna basınız 

3. Daha sonrasında Ölçüme Başla butonuna tıklayınız

4. Hesap adını ve Mülk adını ve sözleşmeleri kabul ettikten sonra hesabınızın kurulumu yapılacaktır

 

5. Daha sonrasında "Veri Akışları" alanından "Akış Ekle" butonuna basınız İOS, Android veya Web olarak ekleme yapabilirsiniz.

Şu anlık sadece Web sitenizde ekleme yapacağınızı varsayalım.

 

 

6. Site adresinizi akış adınızı tamamladıktan sonra oluştur dedikten sonra bir pencere çıkacaktır.

Etiketleme Talimatlarında "Global Site Etiketi" Üzerine tıkladığınızda size kod verecektir bu kodu kopyalayınız.

Mülkünüzde veri görmeye başlamak için Analytics etiketini web sitenize eklemeniz gerekmektedir. 

 

7. Kopyaladığınız kodu  Ayarlar > Head-Body Kodları alanına <head></head> alanına yapıştırıp kaydetiniz.

 

8. Daha sonrasında analytics tarafına tekrar gelelim. Sol üst tarafta bulunan hesaplar kısmına tıkladığınızda UA İzleme kodunu görüntüleyebilirsiniz.

 

 

9.işaretlenen alandaki UA ile başlayan kimliği Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama alanından Google Analytics alanına yapıştırıp durumunu aktif edip kaydet butonuna basınız.

"

 

10. Kurulum tamamlanmıştır sitenizdeki müşterilerin hangi sayfalara daha çok girdiğini, sitenizde kaç kişi olduğunu hesaplardan UA kimliği ile başlayan hesaba tıklayıp "Tüm Web Sitesi Verileri'ne gelip" görüntüleyebilirsiniz.

 

Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama içerisinden Head-Body Kodları alanına etiketlerin eklemesini sağlayabilirsiniz.

<head></head> kodları arasına veya </body> etiketi öncesine HTML kodlarınızı ekleyebilirsiniz.

Lütfen doğruluğundan emin olduğunuz kodları ekleyin. Rastgele metinler veya hatalı HTML kodlar girdiğinizde sitenizde bozulmalar olabilir.

 

Özelleştirilebilir Kodlar

  • Raporlama, dönüşüm ve yeniden pazarlama için oluşturulan ortak alanlara kodlarınızı ekleyebilirsiniz. Bu araç uzmanlık gerektirebilir.
  • Lütfen doğruluğundan emin olduğunuz kodları ekleyin. Rastgele metinler veya hatalı HTML kodlar girdiğinizde sitenizde bozulmalar olabilir.
  • Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama içerisinden "Özelleştirilebilir Kodlar" bölümünden

Head Meta Kodları; (Tüm sayfalar) 

Sipariş Takip Kodları; (Sipariş No: {siparisNo}- Sipariş Tutarı: {siparisTutari}- Sipariş Ürün ID'leri: {urunIDleri}- Sipariş Emaili: {siparisEmail}- Ülke Kodu: {ulkeKodu}- Sipariş Tarihi: {siparisTarihi}- GTIN Listesi: {gtinListesi})

Sepet Sayfası Kodları; (Sepet Tutarı: {sepetTutari}- Sepet Ürün ID'leri: {urunIDleri})
Ürün Sayfası Kodları; Ürün ID: {urunID}- Ürün Fiyatı: {urunFiyat}

  • alanlarında düzenleme sağlayıp aktife almanız yeterli olacaktır.

Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama alanından "Google Ads" içerisinden 

Google Ads entegrasyonuyla oluşturduğunuz reklam kampanyalarını takip edebilir ve performansını artırabilirsiniz.

Dönüşüm Kimliği, Dönüşüm Etiketi alanlarını doldurup durumunu aktif edip kaydet butonuna basmanız yeterli olacaktır reklam kampanyalarınızı takip edebilirsiniz.

 

Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama alanından "Yandex Metrika" içerisinden 

Yandex Metrica servisiyle e-ticaret sitenize gelen ziyaretçilerin istatistiklerini görüntüleyebilir, davranışlarını inceleyebilirsiniz.

Ayarlar > Pazarlama ve Doğrulama alanından "Facebok Pixel" içerisinden Facebook Pixel entegrasyonuyla reklamlarınızın doğru kişilere gösterilmesini sağlayabilir ve reklam sonuçlarını ölçebilirsiniz.

"Pixel Kimliği" alanını doldurup durumunu aktif edip kaydet butonuna basmanız yeterli olacaktır reklam kampanyalarınızı takip edebilirsiniz.

Ayarlar > Personeller > Sağ üstte bulunan "Yeni Personel" alanından kullanıcı tanımlayabilir ve yetki kısıtlaması yapabilirsiniz.
Ayarlar > Personeller > Sağ üstte bulunan "Yönetici Logları" alanından sisteme tanımlı olan üyelerin log kayıtlarını görüntüleyebilirsiniz.
Ayarlar > Sözleşmeler ve Metinler alanından site tarafındaki gözükecek olan sözleşmeleri bu alandan girip eklemesini sağlayacağınız alandır.
Yükleniyor...